24.5.05

tiesitkö tämän

Juttuja, joita sinä ET ole keksinyt ensimmäisenä ja hyvinkin nokkelana herra/rouva/neiti asiakkaana käyttää:
1) "Pelataanko vähän korttipeliä.. Hehe." Viitaten viiteenkymmeneenkahteen tai useampaan eri yrityksen ja pankin korttiin lompakossa.

2) "Ai tämä tuote on sitten ilmainen. Hehe." Käytetään, kun viivakoodinlukulaite ei suostu lukemaan EAN-koodia tuotteesta.

3)"Meneekö tämä kuitti verotukseen? Eikö? En minä sitä sitten tarvitse. Hehe."

4)"Saanko palkinnon, kun olen illan viimeinen asiakas." Et. Kello on 10min yli sulkemisajan. Kassatätiä moinen vitsailu ei juuri naurata. Mene pois.

5) Ajankohtainen: "Jos vessapaperi loppuu Suomesta, niin käytetään sanomalehteä. HEHEHEHE." HEHEHHE.

Yllättäviä tietoja, joita asiakas ei ikinä voisi arvata todeksi:

1)Kassatäti vastaa mielellään kysymyksiin. Siksi hän on kaupassa töissä.

2)Kassatäti kuulee, mitä kassajonossa/kassan pakkauspäässä puhutaan. Hän EI yleensä ole niin kuuro kuin voisi olettaa. Kaverille kuiskatun "Missähän täällä on se-ja-se, kysynkö tolta kassalta.. Emmä viiti.. Missähän se.." kysymyksen voi esittää myös suoraan kassatädille.

3) Kassatäti EI muista/tiedä kaikkien tuotteiden hintaa/punnitusnumeroa.

4)Kassatäti EI (yleensä) tarkoituksella murskaa viilejä ja tomaatteja limu- ja olutpullovuoren alle. Litistymistä on vain hirmu vaikea estää, jos viili ja tomaatti tulevat ensimmäisenä ja perässä seuraa 50+kg painavat ja koko kassapöydän valtaavat muut ostokset.

5) Kassatädit EIVÄT ole siinneet Pahasta Hengestä. He ovat ihmisiä, joille sattuu virheitä. Kaikki hintavirheet eivät siis ole perkeleestä ja osa suurta huijausoperaatiota, vaan kyse on inhimillisestä elämästä.

6) Kassatäti muistaa yllättävänkin monen asiakkaan kasvot. Kassatäti EI muista juuri yhdenkään (ei siis edes juuri sinun) ostoksia, vaikka ostotapahtumasta olisi kulunut alle 5min. (Testasin tänään töissä. En muista edes parhaillaan käynnissä olevan ostotapahtuman tuotteita.) Tästä syystä ei kannata tulla palauttamaan tuotetta ilman kuittia luottaen siihen, että täti kassatäti kyllä muistaa onko hän ottanut tuotteesta alennuksen vai ei.

7)Kassatädit ovat ihmisiä, joten heilläkin on hyviä ja huonoja päiviä. SILTI tulisi pitää mielessä, että kassatädin työnkuvaan kuuluu kohteliaisuus ja palveluhenkisyys. Sitä saa ja pitääkin vaatia.

Ei kommentteja: