4.5.05

äidinkieli + +

Olen saanut kehuja oikolukijalta. Helsinginsanomien oikolukija siis tarkastaa geen kieliasun. Minä olen kirjoittanut geestä noin 90%, ja ainoat kriittiset heitot ovat tulleet geeparin kirjoittamista osuuksista. On mukavaa saada vahvistusta sille ajatukselle, että hallitsen kielioppisäännöt ja yhdys sanat edes osittain. Helmasyntini on "sekä"-sanan viljely SEKÄ pilkku ennen sekää. Geeparin pahin virhe on "hänen mielestä" -kammottavuus. Ja minä olen totaalisen surkea oikolukija, koska en pysty huomaamaan noinkaan selkeitä virheitä hänen tekstistään. Välittömästä alkaessani oikolukea ajatukseni alkavat harhailla, minua alkaa tylsistyttää ja alan harppoa tekstiä. Ei minua ole luotu oikolukijaksi. Hyi mitä puuhaa. Kirjoitan mielellään, mutta en halua lukea kirjoittamaani.

Ei kommentteja: