26.1.05

päiväunet. nam.

Minä olen päiväuni-ihminen. On käsittämättömän mukavaa köllähtää koulupäivän jälkeen tunniksi tuutumaan. Unien jälkeen pää on ihan sekaisin ja väsyttää edelleen, mutta silti. Jos siihen vain on mahdollisuus, minä nukun päiväunet. Toisinaan päiväunet ajoittuvat jo puoleenpäivään, toinen ääripää päiväunille on puoliyö. Kaikki siltä väliltä on otollista päiväuneen käytettävää aikaa.
Onneksi en tänään mennyt paljastamaan kolmasluokkalaisille, että olin edellisen illan käyttänyt muistipelien leikkaamiseen ja liimaamiseen. Seitsemän muistipeliä, joissa jokaisessa varmasti ainakin 40 palaa. Sakset hiersivät rystyset kipeiksi. No, murtoluvut osoittautuivatkin yllättävän vaikeiksi, joten muistipelaaminen sai jäädä. Täytynee käyttää peliä joskus myöhemmin, kun on liikaa aikaa ja liian vähän ideoita, sillä en halua edes ajatella että olisin nähnyt tuon vaivan aivan turhan takia. Huomenna alkaa käsityön projekti ja se jännittää hienoisesti. En ole aikaisemmin opettanut käsitöitä, joten edessä on aivan uusia uria.
Kävinpä tuhlaamassa kirjakauppaan yli 60 euroa. Hitto, että yliopistolla käytettävät matematiikan kirjat ovat tyyriitä. Käteen tarttui myös ale-ale-alennuksessa oleva Tuija Lehtisen nuortenkirja. Niinpä minä tyyriinä tyllerönä tallustelin jo yhdentoista aikaan läpi kaupungin ja tulin kotiin päiväunille. nam.

Ei kommentteja: