3.2.05

pizzaa ja naurua

Juhlistimme tänään siis kaveriporukassa huomista syntymäpäivääni. Söimme suklaakakkua, jäätelöä ja joimme teetä ja kahvia. Ja keksejä kans. Puhuttiin naisten karvaisuudesta ja monista monista muista olennaisista asioista. Ja tämän jälkeen reteinä poistuimme pizzalle keskustan yhteen harvoista suomalaisista pizzapaikoista.
Ja voi hurja mitä sekoilua pizzapaikassa saimme aikaan. Toisaalta suureen osaan sattumuksista syy oli ravintolan maustesirottimissa. Juttuhan meni näin.
L: (Sirottelee pizzaan maustetta.)
Kämppis: (Repeää nauruun.) "Ripottelet siihen sitten koko ajan mustapippurirouhetta.. HAHA"
Minä: (Nauran kippurassa.) "Missä on oreganoo?"
Kämppis: "Mä haen. Täällä on täys purkki. Tossa, ole hyvä."
Minä: "OHO." (Sirottimesta levisi ruokalusikallinen pitkin pöytää ja se osa joka osui pizzalle jäi sievään kasaan yhteen kohtaan pizzaa.)
Kämppis: "Saanks mäkin maustetta, kiitti. OHO." (Oreganoa leviää jälleen ruokalusikallinen pitkin pöytää ja sievään kasaan yhteen kohtaan pizzaa.)
L: "Anna mullekin, ehkä se peittää vähän tätä pippurin makua.. OHHOH." (Oregano osuu kyllä pizzaan, mutta sitä leviää parin neliösentin alueelle ehkä kolme ruokalusikallista.)
Ja siinä vaiheessa minä repeän ihan lopullisesti. En pysty hillitsemään itseäni millään, sillä pöydässä istuu yksi henkilö, jonka pizza on normaalin näköinen, kaksi henkilöä jolla on sievä kasa oreganoa pizzansa päällä, kolmas henkilö, jonka pizza näyttää mustapippurin värittämältä kuivatulla ruohosilpulla maustetulta pizzalta, ja pöytä on täynnä oreganomurua. En pysty lopettamaan millään, sillä päivä on ollut pitkä ja minua väsyttää. Kaverini mutustaa kohtalaisen tyytyväisenä ruohoiselta näyttävää pizzaansa ja minä koitan pitää naurun hallinnassa - tuloksetta. Kyynelet valuvat ja vatsaan sattuu.
Olipa mukava nauraa pitkästä aikaa täysin hillittömästi. :D Tilannekomiikka on parasta.

Ei kommentteja: