9.1.06

ei juma ei juma

Noin. Olen virallisesti Opettaja. Rähisin oppilaille ja olin lähes itse neiti Kuri. Päätin, etten aio aloittaa löysäilyllä, sillä siitä ei tule kuin paha mieli kaikille loppujen lopuksi. Tiukasti ote vaan luokasta ja luulot pois. Kuulostaako pahalta? Heräävätkö mieleen ne omat opettajat, jotka höykyttivät juuri sinua ja tekivät elämästä helvetin? No. Ehkä se kuulostaa siltä, mutta olen täysin vakuuttunut, että aikuisten oikeasti (hehe) tämä on parempi ratkaisu (kaikille) kuin 20 seinille ja silmille hyppivää tenavaa.

Ja mielestäni on aivan reilua, että olen mukava, kun minulle ollaan mukavia. Ja vastapainona rupean rähisemään, jos minua kohtaan käyttäydytään sopimattomasti. Kerroin asiasta selkein sanoin myös lapsukailille, noille kultamussukoilleni. Fair play, sanoisin. Löysää voi antaa sitten, kun homma on hanskassa. Suitset tiukille, niin löyhääminen tuntuu paremmalta.

Tuntui oikein mukavalta olla Opettaja. Kurin pitäminen ei tuntunut pahalta, vaan mielestäni kaikki sujui asiallisen reiluuden merkeissä. Vielä kun oppisi oppilaiden nimet, niin olisi helpompi komentaa. (Tietenkin osaan jo niiden viiden-kuuden äänekkäimmän oppilaan nimet.) Hauskaa seurata, miten nopeasti oppilaat hyväksyvät minut luokkaansa. Tänään oli vielä hieman suru puserossa pois lähteneen opettajan takia. Arvaukseni tällä hetkellä: kahden viikon päästä olen osa luokkaa.

Väsyttää niin julmetusti, että on melkein fyysisesti paha olo. Miksikö? No.. Tietenkin asiaan saattaa vaikuttaa se, että eilen olin pelaamassa Texas Hold'em -pokeria yhteen asti yöllä. En vain voinut lopettaa kesken, kun selvisin seitsemän pelaajan joukosta kolmen viimeisenä mukana olleen pelaajan joukkoon. Lopulta M voitti. Herätys aamuun oli kello 6:15, joten ehdin nukkua noin 4 tuntia. Silmät lurpsuttavat ja olo on voimaton. Pakko silti valvoa nukkumaanmenoaikaan asti, sillä muuten ei tästä rytmin työaikaan kääntämisestä tule yhtään mitään.

Puuuuuuh. Nyt lukujärjestyksiä valmistamaan.

Ei kommentteja: