9.10.06

sitä saa mitä tilaa

Oppilaan isä teki tilauksen tarvittaessa toteutettavasta raportoinnista pojan (oletettuun) häiriköintiin liittyen. Sai mitä tilasi. Kolmas maili lähti tänään - alle viikko tilauksen alkamisesta.

2 tuntia jälkkää. Yksi lunttauksen yritys. Ei paha.

Minä katsoin eilen illalla uutta suomalaista sketsisarjaa. Ja samalla tulin tilanneeksi yöllisen painajaisia. Mörkösketsi sai aikaan sen, että unessa M oli muuttunut äärimmäisen mustasukkaiseksi AVARUUSOLIOKSI. Jostain syystä heitin M:ltä saadun kaulakorun ulos ovesta. Sitä ei olisi saanut tehdä. Se oli virhe. M hermostui äärimmilleen ja minä koitin piilotella tapahtunutta. Töistäkin meinasin myöhästyä. M oli maapallolla tutkimassa television koodistoa ja palaisi kotiplaneetalleen kahden vuoden päästä. Olin kauhuissani. Sitten heräsin - yli puoli tuntia ennen kellon soittoa. Kello näytti viittä eikä unesta ollut enää tietoakaan.

Yksi oppilaista totesi tänään töissä jotenkin hirveän lakonisesti, että "Ope sä sekoilit jotain viime viikolla. Syysloma on vasta viikon päästä." Kyllä. Myönnän. Ja sanoin sen ihan suoraan koko luokallekin. "J:n sanoja lainatakseni - minä sekoilin viime viikolla. Loma on vasta viikon päästä." Ei kuulostanut kovinkaan imartelevalta se sekoilu. Taidan vaikuttaa yltiöperfektisti-J:n silmissä höperöltä ja pehmopäiseltä hutilukselta. Anteeksi siitä. Sellainen minä taidan olla.

Loma siis (vasta??) viikon päästä. Siihen asti on pinnisteltävä. Stressitaso on vaihteeksi korkealla.

Ei kommentteja: